Varför kan alla sparka sparkcykel utom jag mamma?!

Bell har länge gått och sneglat på barn som åker sparkcykel. Hon tycker det ser så roligt ut. Hon fick även en av sin moster & morbror med två hjul back. 

Det var ju superroligt men tyvärr så stack skrivarna ut så långt på bakhjulen så hon slog i knölen på foten varje gå G hon skulle kicka bakåt. 

Igår hälsade vi på kusinerna i Göteborg. De hade sparkcyklar som de for omkring på. "Varför kan alla sparka sparkcykel utom jag mamma?" frågade Bell mig. 

Det kan du med om du skulle öva förklarade jag. Hon gick låna både hjälm och sparkcykel och hon vad mig hålla i styret och köra omkring med henne. Efter en stund ville hon prova själv. Hon struttade fram men framåt gick det i alla fall. 

Jag gick på toaletten och när jag kom tillbaka hade hon fått riktigt kläm på det. Hon swishade förbi mig. 
"Titta på mig mamma, jag har övat!"


Lyckan blev ju ännu större när kusin Labbe plötsligt frågar Bell om hon vill ta med sig en sparkcykel hem. Ja tack! :)
xx



1 Jenny Olsson:

skriven

Så duktig! Och vilken bra lärdom, om man övar så kan man. Behövs olika mycket tid till olika saker bara :) Kram

Svar: Hon är klok hon den lilla goa :)
Veronica

Kommentera här: