Sms

Belli har varit väldigt intresserad av bokstäver och av att läsa och framför allt skriva. Det är både "riktiga" bokstäver och låtsas skrivstil som är spännande och används mycket här hemma. 

Nu har hon fått upp ögonen gör sms. "Vem skrev till dig?" " Vad skrev de?" etc.  John har nu fixat så hon kan skriva sms på sin iPod när hon är uppkopplad på wi-fi. 

Hon var med mig på jobbet härom dagen då magsjuka härjade på förskolan. Hon sitter och sitter och ritar och titta på film när jag har lektion. Efter lektionen berättar hon att hon har skickat sms till pappa och sagt att hon vill ha en hund. Han säger att jag ska få en, berättar hon. Säger han? frågar jag förvånat. Ja, jag tror det, svarar hon. 

Du får väl fråga honom då om du inte är säker, säger jag och tänker att det inte är klokt att hon blivit så stor att hon skriver sms. Mammas lilla!

Eleverna kommer in från rast och jag går in på nästa lektion. När jag kommer tillbaka visar hon mig denna konversation. 


Snygg räddning pappa John! :)
xx


Kommentera här: