Monopol

Undrar vad det ska bli av denna lilla tjej när hon blir stor. "Mamma kan vi spela Monopol? Jag älskar att spela med pengar."


Klart vi ska spela Monopol. Jag är banken! ropar hon och jag är yngst så det är jag sim börjar. Jahapp, känns som reglerna sitter i alla fall. 

Hoppas jag får många sexor så jag hinner köpa den dyraste innan dig mamma. Ja men jag kan väl kanske få köpa den bredvid. Nä, jag ska försöka köpa båda. Då blir det dubbelt så dyrt för dig när du hamnar där. 5 + 5. 10! Fattar du?! 

Jo tack, jag fattar du kommer bli en hänsynslös börsmäklare eller mäklare i Beverly Hills. 

Vi spelar två gånger och hon vinner båda gångerna. Ögonen glittrar och hon till och med blåser på sedlarna hon får från mig för att kontrollräkna dem. 

Tredje gången vi spelar barkar det åt fanders ganska omgående för henne. Pengarna sinar och hon sjunker längre ich längre ner från soffan på golvet. 

Till slut tittar hon upp på mig med stora runda ögon "Det är kört för mig va?"

LOL! Ja det är det, tänker jag revanschlustet. Kan vi spela något annat mamma, Fia med knuff? 

Ja det kan vi älskling. (För det är jag jättebra på!)  ;)

Kommentera här: