Det är svårt mamma

Bell har svårt med R, hon säger L istället för R. Losa är en fin färg tycker hon. Hennes mamma heter Velonica och hon tycker om att lida på hästar.

Jag brukar öva Rrrr-ljud med henne. Hon tycker jag låter rolig och försöker härma.

Idag lekte hon doktor och lyssnade på hästen med stetoskop. Hon pratade om ambulanser och jag sa; Nu kommer ambulansen, brrrrum brrrrum. Kan du säga så och köra iväg med ambulansen älskling?

Denna gång försökte hon inte. Hon tittade skeptiskt på mig och sa:

Det är svårt att säga så mamma. Jag är för liten.

Älskade unge du lär dig med tiden ♥
 
xx

1 Cissa:

skriven

Hon är så smart! ♥

Svar: Hon funderar rätt mycket nu <3
Veronica

2 Jeane Quidote:

skriven

Hahahaha! Mycket klok liten flicka. Det kommer r men med en senare leverans :)

Svar: Ja det gör ju det :)Hihihih...
Veronica

3 Anne Kristine:

skriven

Sååå söt och go!! ♥ :-)

Svar: <3
Veronica

Kommentera här: