Min pappa blir sur på dig

Det är en så rolig tid just med Bell. Hon kommer på så många idéer hon vill göra, hon ställer frågor om hur saker och ting fungerar, hon härmar uttryck och använder dem frekvent.

Just nu är hon också en massa saker. Prinsessa, doktor, hund, groda och fjäril. Men hon har inte riktigt fått grepp om leker, att det är på låtsas.

Härom dagen kom hon krypanda och skällde som en hund så jag sa "Åh vilken fin hund! Undrar om den vill ha lite hundmat?"

"Nej mamma jag tycker inte om hundmat. Jag är Isabel!"

Vissa saker hon säger undrar man vad det kommer ifrån. Igår höll farmor på i nästan två timmar för att få henne att sova. Till slut sa farmor till henne med lite mera skärpa att hon måste ligga still. Hon berättade också att alla barnen på dagis sover.

Bells svar avslutade sovvilan ganska abrupt "Min pappa blir sur på dig om du tvingar mig att sova!"

LOL! Lilla goa skitunge!
xx

Kommentera här: