Funky Kidz

Isabel har inte varit så värst intresserad av sång och dans. Till sin mammas förtvivlan, som älskar sång och dans, har det mest varit bilar, gräsklippare och bollar.

Hon tycker också mycket om att måla och är väldigt duktig på det. (Objektiv? Jag?) Men dans det är inte hennes grej.hon verkar tycka att det är pinsamt när hon hamnar i centrum för uppmärksamhet. Hon tycker ju inte heller om när man sjunger "Ja må hon leva".

Fröknarna på förskolan säger att hon sjunger med i sångerna där och verkar gilla det. Hemma när jag sjunger samma sånger som på dagis så säger hon bestämt -Nej mamma. Sjunga dagis!

Men så plötsligt för ett par veckor sedan när TVn var på och det var musik så sa hon -Mamma, jag vill dansa.

Och nu så har hon dansat lite nu och då men inte när vi har gäster. Hon brukar be om att få höra Gangnam Style. Då dansar hon järnet!

Ganska samtidigt som hon sa började säga att hon vill dansa så började kom det info i brevlådan från Funky Kidz. Jag frågade Bell om hon ville att vi skulle gå och dansa med andra barn och det ville hon. Idag var det första tillfället och det var med spänning, både för Bell och mig, som vi klev in i danslokalen. Det skulle bli spännande att se om hon skulle dansa överhuvud taget eller om vi bara skulle sitta och titta på.

Hon var yngst och hade inte riktigt koll på alla rörelser, men hon höll ett stadigt tag i min hand och hoppade, skuttade och dansade. Vid ett tillfälle skulle vi stå i en ring och blåsa upp en "ballong". Det är viktigt att vi håller i varandras händer så ballongen är hel och inte luften åker ut, sa dansläraren Frida.

Bell var väldigt tveksam till att hålla mamman bredvid i handen. Frida kom fram till oss och tog Bells hand. Hon öppnade handflatan på henne och drog sin egen hand över den som en pensel. Så sa hon pedagogiskt -Jag målar på lite klister så din hand stannar kvar här. Och så la hon Bells hand i mammas bredvidläsning hand. Bell drog blixtsnabbt tillbaka sin hand och tittade misstänksamt på sin handflata. Under resten av övningen tittade hon då och då på sin hand.

På hela taget tycker jag det var en lyckad första gång :)

Här står alla barn på led för att få titta och klappa på katten inför kattdansen.
xx

1 Jeane Quidote:

skriven

Lilla snutt!

2 Cissa :

skriven

Molly och Theo har ju bestämt sig för att bli artister när de blir stora och det finns säkert plats för Ice-B i deras grupp! ;-)

Kram

Svar: Sounds like a plan! :)
Veronica

Kommentera här: