Det luktar

Idag hämtade jag och Isabel hennes moster på jobbet. Moster Theresia ska vara barnvakt till henne tills pappa John kommer hem från jobbet, för jag har bestämt mig för att gå på teater, Farliga förbindelser.

Vi åkte förbi Coop och jag sprang in och köpte ett paket korv och chokladfingrar så Bell och moster kunde fredagsmysa.

Hon fick två chokladfingrar i bilen och deklarerade högljutt att hon ville ha tre! Jag talade om för henne att hon fick vänta tills hon hade ätit korv hemma hos moster.

Jag skjutsade hem dem och pussade hejdå. Efter ca. en halvtimme ringer syrran. Hönsmamma som jag är får jag magknip direkt och tror att hon gallskriker. Nä, säger syrran, jag ska bara berätta vad Isabel just sa.

Hon hade stekt en korv till henne men redan efter ett par tuggor hade Bell tappat korven på golvet. Då de håller på att renovera i köket så pga byggdammet så ville hon steka en ny korv till henne. Men hon skulle inte ha mera korv, hon ville leka. De lekte en stund med en boll och syrran säger till Bell att hon måste vila.

De sätter sig i soffan och tittar upp på henne och säger "Det luktar. " "Gör det? Vad luktar det?" "Det luktar chokladfinger!"

Hahahaha! Mammas lilla skitunge :)
xx

1 Jeane Quidote:

skriven

Hahaha! Ja, de är ju underbara!
Trevlig helg!

Kommentera här: