Önska saker när man fyller år

Nu har Bell blivit så stor så det har blivit kalastider. Hon blev bjuden på två kalas förra veckan av kompisar på dagis.

Kalas innebär presenter. Så vi åkte till BR-leksaker för att botanisera. Innan vi åkte försökte jag förklara för Bell att vi skulle köpa presenter till hennes kompisar som de skulle få på deras kalas.

"Ja, OCH till mig!"
"Du ska också få presenter när du fyller år och ska ha kalas."
"Man ska dela med sig..."
"Jo, det ska man. Det har du helt rätt i..." Hur sjutton förklarar man detta?

Vi gick iaf runt i affären och jag frågade lite vad hon trodde om olika saker. Tror du han vill ha denna? Nää... svarade hon på alla sakerna. Om jag höll upp två saker och frågade vilken födelsedagsbarnet ville ha sa hon alltid den sak som jag inte trodde.

Efter ett tag förstod jag mönstret. Alla saker hon ville ha sa hon nej till, för de ville ju hon ha. LOL!

Vi fnulade runt ett tag och Bell blev till slut lite trött så jag satte henne i vagnen. Vid vagnen fanns en hylla med saker från nya filmen Monsters University. Bell fick syn på karaktären Sully i form av ett gosdjur och bad att få känna på den. Hon låg och gosade länge och väl med den medans jag letade presenter. När vi skulle gå och hon skulle lägga tillbaka den var det väldigt tveksam.

"Den vill jag ha! mamma"
"Du får önska dig den när du fyller år."
"Ja, den får jag när jag fyller år!"
Hmm... Var ju inte riktigt så jag sa ;)

xx

1 Jeane Quidote:

skriven

Jasså, var det inte så du sa? Nu förstår jag inte riktigt ;)
Kram till fina lilla tjejen!

Svar: =) Kramis
Veronica

Kommentera här: