Kvällen före

Bell har varit snorig och hostig ett bra tag nu men ändå pigg och glad. I helgen började hon få feber till och från så idag var det VAB för mig och doktorsbesök för Bell. Han lyssnade på lungorna, tittade i halsen och i öronen. Han såg att hon var röd i öronen men ingen öroninflammation, mer förkylningsirriterad, inget alarmerande. Han tog i alla fall ett stick i fingret för att få se lite värden då hennes hosta är så hård och djup.

Jag hade förväntat mig ett illvrål när sköterskan stack, men Isabel tittade bara intresserat på blodet som började rinna ur hennes finger. Blinkade inte ens till, inte ett pip. Mysko. Mammas duktiga flicka ♥

Provet visade på förhöjt värde men inte så mycket att det blir penicillin, skönt! Då fortsätter vi med Alvedonsuppar så hon klarar av att äta lite välling ibland i alla fall, för mat det är hon helt ointresserad av.

Ikväll när jag uppkrupen i soffan tittade på tv kunde jag inte låta bli att flera gånger titta på henne i baby watchen. Hon är så fin, så underbar. Jag höjde även ljudet på högsta volym för att få höra hennes lugna andetag. Mammas flicka! ♥ (Fast ibland undrar jag om inte pappa tror att det är hans flicka)  ;)

Tänk vad stor hon har blivit redan, om bara två veckor fyller hon 1 1/2år. Otroligt vad tiden går fort. Jag är nervös för imorgon. Verkligen, jättenervös. Jag tittar på baby watchen igen och tänker att hur det än går så har vi ju redan vunnit högsta vinsten. Men det vore fantastiskt att få bonus också ♥ 

Kram & natti

Kommentera här: