Varför vänta? Vänta på vadå?

Gudmor Karin var i England och kom hem med en present till Bell. En fantastiskt söt klänning! Den passade perfekt. Men eftersom den var köpt på Baby Gap och säkerligen inte var helt gratis så ville jag inte att hon hade på sig den när som helst så det kunde komma en massa fläckar på den som inte går bort när man tvättar den. (Det är 1000 fläckar per dag just nu på alla kläder men går de bort så är det ju ingen fara!)

Nu var det dags att gå på kalas och jag kände att på kalas äts det choklad (!), jordgubbar (!!) och annat som bara inte vill gå bort i tvätten. Jag hade satt på henne en söt sommarklänning och precis innan vi ska gå så går jag in i Bells rum för att hämta en filt och där hänger klänningen så fint på en galje...

"Fiiiiiisen!" kom till mamma vi ska byta kläder på dig!

Jag säger som Emil i Lönneberga säkert skulle ha uttryckt det -

Nä, nu blir jag arg”, skrek Bell. När jag inte har någon fin klänning, då kan jag inte vara fin på kalajs, och när jag har en fin klänning, då får jag inte vara fin, när i hundan ska jag då vara fin på kalajs?!

Och mycket finare än så här kan man inte vara på kalajs tycker jag ♥














1 Anonym:

skriven

helt rätt! det finns tvättmaskin:-)

Supersöt!!!


Svar: Så är det verkligen =)
Veronica

2 Mia:

skriven

Ibland får man sätta när foten! :)

Helt bedårande söt blev hon iallafall...



Kram

Svar: Eller hur?!Fantomen är hård mot de hårda ;)
Veronica

3 Jeane Quidote:

skriven

Nä, finare än så kan man inte bli - så himla söt!

Kommentera här: