Borsta tänderna själv!

Nu har vi en flicka som kommit in i en fas där man får skäll om saker och ting inte blir som hon vill. Envis som synden! Vi hade farmor och farfar på besök igår och jag hörde, flera gånger under dagen, från Bells rum där hon och farfar lekte -Aja baja!

Igår kväll skulle hon promt hälsa på grannarna. Jag talade om för henne att jag måste gå hem och laga mat men hon lyssnade inte utan drog i min hand mot deras hus.
Konversationen lät då så här:

-Du kanske ska stanna hos Eva så går mamma hem och lagar mat?
-Nej nej nej!
-Nej, mamma bara skojade.
-Aja baja!


Hon har fått en hög pall så hon når upp till handfatet. Där ska hon nu stå och bortsa tänderna och dricka vatten ur sin Bamsemugg har hon bestämt. Att få borsta åt henne är inte att tänka på så jag brukar avsluta allt med att ta kommandot och borsta hennes tänder. För efter det så är stämningen av någon anledning inte lika munter som innan ;)

xx

Kommentera här: