"Jag har fötter!!"

I veckan upptäckte Isabel att hon har fötter. Hennes händer och fingrar har upptagit det mesta av hennes fritid fram tills nu. Hon har undersökt fingrarna noga, och då menar jag noga. De hålls på ca. 1 centimeters avstånd från ögonen och de vrids och vänds på i alla möjliga och omöjliga vinklar. Ibland suger hon på tummen samtidigt som hon undersöker pekfingret. Sötfia!

Hon blir alldeles vindtyrig. Jag har försökt förklara att om vinden vänder och tuppen galer så blir hon så. "Och?" ser hon ut att säga  ;) Men nu så är det alltså fötterna som upptar all tid. Idag kontrollerade hon säkert 10 gånger att det faktiskt är fem tår på varje fot. Hon passade också på att smakkontrollera tårna, en och en. Tror de fick toppbetyg så länge som hon höll på och sög och tuggade.

Tuggandet kan i och för sig beror på att det kommit upp två små TÄNDER!!! Jag grät av stolthet när jag upptäckte dem. Två små sylvassa vita streck syns i nederkäken. Aj aj aj när de växer ut lite mer och jag ska amma henne. Hur talar man om för en 4-5 månaders bebis att hon inte får bitas?

Nu har hon somnat efter visst gnäll, kan inte vara lätt att få tänder. Mammas lilla flicka ♥

Kram och natti på er
xx

Kommentera här: