Hörseltest

Vi har varit på återbök på Akademiska för rutingenomgång. De mäter längd, kollar vikt, gör ett hörselprov och så träffar man en läkare som går igenom barnet, klämmer och känner. Hörselprovet är helt otroligt. De stoppar in en liten örsnäcka som sänder ut ljud. Denna mäter sedan om flimmerhåren i örat reagerar på ljud. Det gjorde det  =)

Det var som rena Drive Thru på McDonalds, mammor och pappor med sina bäbisar satt i långa rader och väntade på att få komma in i de olika rummen.

När det var dags för hörseltestet fick vi en BM som var väldigt pratsugen. Hon frågade om mitt efternamn, sa att hon arbetat med en kollega för länge sedan som hette lika osv. Missförstå mig rätt, hon var jättegullig och trevlig tills hon släppte bomben.

"Jaha Veronica, hur känns det att nu äntligen blivit mamma. Du som är lite äldre och så?"
Jag svarade att det var underbart men att jag ju inte vet om något annat. Hon berättade att hennes egen mamma hade varit i min ålder när hon fick henne och att det hade varit jättebra.

Sedan vänder sig människan till John (Ni anar nu en viss skepsism i min röst va?) och säger-
"Och du då John, hur känns det för dig som är lite yngre?"

TJONG! Där åkte John på en snyting på armen! (Men va faAn! Med betoning på andra Aet)
Han skiner som en sol och svarar - "Han är faktiskt 5 månader äldre än mig!"

Jag tror inte min kommentar bet varken på henne eller honom. Hon såg lika glad ut som tidigare och han var gladare än någonsin.

Jaha ja, där försvann alla illusioner, om jag hade några kvar, om att jag ser fräsch och ungdomlig ut för min ålder. Tack för kaffet!   ;)

xxxx

Kommentera här: