10 veckor kvar!

Men Herre Gud, det låter ju helt galet! Bara 10 veckor kvar, sedan kommer Cookie. Vi kommer ha en dotter. Tänkte på det igår kväll när jag låg i sängen och hon sparkade för fullt, eller rörde sig är det mera nu. Hon flyttar på sig så hela magen rör sig, att vi snart kommer ha en bäbis i huset. Att det ligger en bäbis och växer i min mage har jag inte så svårt att förstå längre men att det är VÅRT barn, att hon kommer komma ut till oss snart och vara VÅR dotter, DET är svårt att förstå. Konstigt va?

Vi har inte kommit något längre med namnförslag. Vi tycker väldigt olika jag och John. Men jag stressar inte, hon får väl komma först så kanske vi kan bestämma oss då. Det slutar väl med att hon får heta Cookie det stackars barnet  =D

Halsbrännan har varit ett riktigt gnissel. Jag har aldrig haft halsbränna tidigare och har inte riktigt förstått vad folk har pratat om men nu vet jag. Man kan bli på riktigt dåligt humör. Denna vecka är det faktiskt lite bättre måste jag säga, eller så har jag lärt mig vad jag ska undvika. Kött är djävulens påfund för mig just nu. Korv, choklad och några andra saker, men kött är värst. Annars är nätterna inte att leka med, så jag kan bara föreställa mig hur det kommer bli de sista månaderna. Ligger jag på rygg så gör det ont i ryggen efter ett tag. Ligger jag på sidan så sparkar hon väldigt mycket, ont om plats kanske. Hela nätterna går åt att byta ställning. Guuuud så trött jag är när klockan ringer. Har nästan svårare än John att komma upp, och då är det inte lätt för er som vet och känner honom  ;) Än så länge kissar jag bara ofta på dagarna, på nätterna räcker det med 1 gång. 

Jag använder mitt magbälte ofta, det hjälper oerhört mycket. Det ger stöd för ryggen. Jag hoppas att jag kan jobba ända fram till semestern vecka 27, det skulle vara skönt att få full lön in i det sista.

Jag har känt mig lite nere och ledsen i mellan åt den sista veckan. Kanske är det någon ny fas av graviditeten, jag vet inte. Men det kommer över mig utan anledning och går över ganska snabbt när jag tänker på att Cookie kommer snart. ♥♥♥

Sommarkarmar på er



Kommentera här: