Leta efter min iPad

Vi sätter oss i bilen och ska åka till farmor och farfar i Uppsala. Bell älskar att åka dit men tycker att själva resan är rätt trist. Hon brukar få titta på film eller spela något på sin iPad. Just när vi satt oss i bilen ber hon mig med sin snällaste röst "Mamma kan du inte gå in och hämta min iPad?" Vart är den frågar jag, men tänker samtidigt att jag nog inte får något hjälpligt svar. Jag får helt enkelt gå in och leta. Jag tar av mig bältet och börjar kliva ur bilen när hon säger "Leta på mitt rum, den är nog där." Paus... "Eller i vardagsrummet, titta där också." Eller så ligger den i ert rum." Okey, svarar jag och börjar stänga dörren. "Eller mamma! Den kanske ligger på kontoret..." Okey... "Du, leta på de ställen jag sagt."
 
Jag tittar skeptiskt på henne med road min och hon ger mig självklart änglablicken, ibland kommer den även med en änglapose.
 
Den har jag ju aldrig sett förrut!  ;)
xx
 
 

Kommentera här: