Funky Kidz

Isabel älskar att dansa. Det har hon inte gjort så länge, eller det kanske hon har men hon har nog inte riktigt vågat.

Idag vågar hon mer men hon har en ganska lång startsträcka och måste känna sig trygg.

Nu har andra terminen av Funky Kidz startat för henne. Förra terminen dansade vi mest omkring med Bell i min famn. "Mamma bär mig!" sa hon varje gång vi kom in i lokalen. Mot slutet av lektionen fick jag sätta ner henne. Hon dansade glatt men hela tiden med ett stadigt tag i min hand. När det var dags att gå hem blev hon ledsen för det var ju så roligt att dansa.

Denna termin började ungefär likadant fast med ett nytt inslag - clownen.

När vi står i ringen och ska göra en dans och hon tror att någon tittar på henne så skäms hon och börjar larva sig istället för att dansa. Hon snurrar på rumpan, rullar på golvet, springer ett ärevarv runt ringen etc. Allt medan hon skrattar hög.

Jag ser hur de andra barnen tittar storögt på henne och hur deras föräldrar tycker synd om mig för jag har ett så stökigt barn.

Jag skäms och vill tala om för dem att mitt barn måste ha blivit utbytt av aliens. Att hon inte alls brukar bete sig så här.

Allt faller på plats när Isabels farmor berättar att pappa John varit likadan som liten.

Förra söndagen när vi skulle gå på dansen så frågade jag Bell om hon ville gå. Jo, det ville hon. Jag sa att vi då fick lov att dansa tillsammans och inte störa de andra barnen med att springa runt. Nä, det skulle hon inte göra. "Det gör jag inte nu mamma, för jag är ingen bebis längre."

Vi gick in i lokalen och så fort vi kom in sa hon "Mamma bär mig." Jag lyfte upp henne, pussade på henne och sa som jag brukar att vi nu skulle dansa tillsammans och ha roligt. Efter välkomstsången och en bit in i andra dansen tittade hon på mig, log och sa "Nu dansar vi mamma." Oj vad hon dansade! Hon gjorde alla rörelser som läraren visade och vi hade det så mysigt. Tack älskade gounge!

xx

Ps. På söndag kommer maskotbjörnen Funky till dansen. Mamma och pappa är ute på galej så moster kommer gå med. Detta ska bli spännande. Fortsättning följer...

1 Cissa:

skriven

Som mångårig FunkyKidzmamma kan jag bara säga att det finns ett gäng i varje grupp som i början av terminen mest springer runt och spexar men det är oftast de som dansar bäst och mest i slutet av terminen och ger järnet på uppvisningen! :-)

Kram

Svar: =) Kramis
Veronica

2 Jeane Quidote:

skriven

Jag tror att du är världens bästa mamma! Så kloka saker du säger och gör. Helt rätt, jag tror som du, trygghet så kommer mycket av sig själv. Kram till er!

Kommentera här: