Morsdag 2013

Idag åkte vi upp hela familjen till mammis grav. Jag berättade för Bell om mormor. Vi åkte förbi en tant som körde en bil och hon frågade om det var mormor. Jag sa att det inte var det men att hon skulle få plantera några blommor på mormors grav.

Bell högg glatt tag i uppgiften och grävde gropar i jorden och jag försökte hinna lägga ner blommorna i de små groparna och sedan skydda de stackarna mot spad- och jordangrepp. Vi hade en mysig dag, vare sig det är morsdag eller inte så tänker jag på henne och saknar henne, men det blir mer påtagligt en dag som denna. Man ser allt som finns i affärer, hör på radio & tv och nu för tiden även det som skrivs på Facebook om alla fantastiska mammor.

Kram till alla mammor där ute.
Och till er barn - krama era mammor ofta och mycket!

--------------------------------------------------------------------------------------

Om jag

Om jag gick på alla K-brunnar i världen och undvek att gå under stegar.
Spottade tre gånger vid synen av svart katt och vid nummer 13 fegar.

 

Om jag plockar alla fyrklöver som växer på äng och på inga ränder går.
Inte krossar några speglar och tar i trä för att jag då inga olyckor får.

 

Om jag gör dessa saker och önskar av hela hjärtat mitt.
Då skulle jag önska att en gång igen få känna hjärtat ditt.  

 

Få höra din röst och trött krypa upp i din famn.
Lägga din hand på min kind när du säger mitt namn.

 

Det är många år sedan vi pratades vid mamma,
men om jag kunde lyfte jag luren med det samma.

 

Jag skulle säga att jag älskar dig och att saknaden är stor.
Att du alltid finns med oss och du för evigt i oss bor.

xx

1 Jeane Quidote:

skriven

Tänk att de aldrig tar slut, tårarna, när du skriver om din mamma! Vilken oerhört fin dikt! Har du skrivit den? Får jag låna den på min blogg om jag anger källa (din blogg)? Stor kram till mamma Veronica!

Kommentera här: