Kommer den aldrig...?

Tänk att en mens kan vara så efterlängtad.

Resan till Teneriffa kom precis när den skulle. Den bröt mönstret med all negativitet. Det var så otroligt skönt att bara få vara. Och att få vara med John och Isabel hela dagarna, kvalitetstid på hög nivå. Jag hoppades och trodde att resan skulle hjälpa, få igång mensen. Men icke...

I mitten av december ringde jag Reproduktionscentrum för att höra mig för om när sista dagen för insättning innan jul- och nyårsuppehållet var. Hon talade om att det var försent. Barnmorska jag pratade med hörde att jag var nära till tårarna över att mensen inte kommit och att vi missade insättningen innan jul. Hon tröstade och försäkrade mig om att OM inte mensen kommer av sig själv så får jag tabletter som hjälper igång den. Det kändes mycket bättre efter det samtalet. 

Nu har jul och nyår varit, Isabel har börjat på dagis och jag har gått tillbaka till jobbet. Allt flyter på och vi börjar komma in i den nya vardagen. Jag känner att stressen jag kände tidigare pga familjeproblem inte är lika stark längre. Att min mens uteblivit i 3 månader tror läkaren är en direkt följd av stressen.

Eftersom jag känner mig lugnare nu än tidigare så kanske den kommer snart men jag vill vara ett steg före och ringde därför Reproduktionscentrum och bokade en tid. BM höll med mig, det var dags att göra ett ultraljud och ta en titt hur slemhinnorna ser ut.

Jag fick tid den 1 februari. Nu börjar det hända saker... Längtar  =)

xx






Kommentera här: