Praktisera föräldraskapet =)

I veckan som var fick jag tillfälle att praktisera föräldraskapet på riktigt. Min Guddotter Trinity, som är 1 år och 5 månader, bodde hos oss i 3 dagar då hennes mamma var tvungen att åka i väg på en jobbresa. Det var att hämta och lämna på dagis, laga mat, bada, leka, natta, hämta in till vår säng klockan 04 och allt detta samtidigt som jag har en tjock mage och jobbar heltid. John kom som vanligt hem från jobbet runt 20.00 så han missade hela praktikperioden. Förutom en tidig morgon när Trinity upptäckte att han låg och sov bakom kudden jag lagt mellan dem när jag hämtat in henne till oss. Det var en skräckupplevelse för båda tror jag. För henne då hon kom på att det låg en främmande karl i sängen och snarkade och för honom att vakna med en vilt skrikande flicka på 30cm avstånd. Hihihih...

En stor eloge till alla ensamstående mammor och pappor där ute. Ni gör ett fantastiskt jobb!

Min räddning var att Trinity är en ängel. Glad i, näst intill, alla lägen. Undebara unge ♥

Kramis



Kommentera här: