Badkar

Det är så roligt med barn när de får uppleva saker för första gången. Det är inte bara roligt för Bell, jag blir också alldeles till mig. 

Det är en liknande känsla som på julen när man var liten. Jag känner mig förväntansfull och pirrig för Bells skull. Hur hon kommer reagera på situationen till exempel när vi åker utomlands, när hon ska på sitt första kalas eller gå på bio. 

Hittills är det saker som vi hittat på åt henne men ihåg kom hon på en egen sak.  

Jag skulle på begravning och under tiden skulle Bell vara hos farmor och farfar. På morgonen när jag packade ner lite extrakläder så sa hon;
"Mamma, jag ska sova hos farmor och farfar ikväll. "

Jaha det ska du...

Ja det ska jag så du måste packa ner gosedjur och napp till mig. 

Okey.... svarade jag och gjorde som Jon sa men tvivlade på att hon skulle fullfölja idén. 

När jag senare på eftermiddagen efter begravningen  ringde och kollade läget berättade farmor att hon fortfarande sa att hon skulle sova över. 

Hon ville prata med mig för att berätta om ett paket hon gjort till mig. Då ändrade hon sig och ville att jag skulle komma och hämta henne för hon skulle sova hemma. 

När jag kom dit så öppnade jag paketet och så fikade vi då klämde hon fram sin finurliga plan "Mamma, du och jag ska sova här båda två." Cleaver girl ;)

Det blev fredagsmys hos farmor och farfar med att bada i badkar. Detta var något nytt för henne då vi inte har ett vanligt badkar hemma. 

"Vi låtsas att vi är utomlands!"
Efter en dag med begravning och mycket tårar så låg jag gärna i ett varmt bad med min favorittjej och drömde mig bort till sol och bad. 
xx


Kommentera här: