Mycket kiss- och bajssnack

Jag har så klart hört om kiss- och bajsåldern men har aldrig förstått hur mycket och hur länge det skulle pågå!

I vårt hem har det pågått i ca. ett år och det ser inte ut som om det är på väg bort. Snarare tvätt om, jag tycker att det eskalerar. 

Vi har pratat om att på dagis får man inte prata massa kiss och bajs. Jag vet, svarar hon då och suckar djupt. 

För ett tag sedan hörde jag hur hon mumlade "Bajs bajs prutt fis prutt kiss..." Bell vad säger du, frågade jag. 

Mamma, jag sitter på toa då får man säga så. 

I fredags var hon med mig på jobbet. Två kollegor busade med henne och det kom en massa prutt, bajs, skitunge och pruttfia, från både vuxna och barn, med massor av skratt och kärlek. 

När jag gick förbi en stunde senare och samtalsämnet var det samma sa jag att jag förstår att det är roligt men att det nu fick räcka med kiss och bajs. Hon var då tyst en stund sedan sa hon skrattande "Då säger jag snorunge istället."  Kreativ unge det där ;)
xx




Kommentera här: