B som i Bell

Just nu är Bell väldigt intresserad av bokstäver och siffror. Hon "skriver" födelsedagskort och små meddelanden. Hon har sedan ett tag tillbaka kunnat bokstäverna O, S och B. Hon känner igen dem när hon ser dem i olika sammanhang.

Hon radar även upp sina figurer, bilar, gosedjur etc och räknar dem sedan. Allt medan hennes favoritleksak just nu, Buzz från Toy Story, står bredvid och tittar på.

"Titta Buzz! Det är 8 bilar!"
"Buzz jag är heeeeemma nu!"
"Jag har inte frågat om Buzz vill smaka godiset mamma."

Hon har fått en tröja med bokstaven B på. B som i Bellis har jag sagt till henne. Idag hade hon tröjan på sig och sa till mig: "Mamma, B som i Bellis." Precis så älskling, bra! svarade jag.

Hon tittade på mig och fortsatte prövande... B som i Buzz. Jag tittade förvånat och stolt på henne. Men va du kan! berömde jag. Hon såg mer säker ut nu och avslutade svensklektionen med: ...och B som i bajs!

Jo jag tackar jag! ;D
xx

1 Jeane Quidote:

skriven

Hahahahaha! Ja, med utvecklingen kommer lite allt möjligt. Tur det kommer förr än senare. Men vad duktig hon är, verkligen. Hon är ju inte riktigt i den ålder då man förväntar sig den här kunskapen.

Kramis till er!

Svar: Det är mycket bajs just nu. Väääääldigt roligt tycker hon :)
Kram till er tre
Veronica

Kommentera här: