Till salu

Ganska vanlig företeelse är att Bell får "ont i benen" när vi handlar mat. Oftast händer det är efter en hel dag på dagis.

Hon vägrar sitta i kundvagnen för det gör bara bääääbisar och hon är ju stooor flicka nu! Vi har kommit på en hyfsat bra lösning på problemet. Varför jag säger hyfsat är för om man är stressad och sätter henne åt fel håll i korgen så blir den baktung och tippar. Men åt rätt håll är det perfekt.

Hon sitter där och tittar på olika saker och alla människor som går förbi. Varje gång jag väger något och en prislapp kommer ut så vill hon också ha ett "klistermärke". Detta klistermärke brukar hamna på lite olika ställen.

På hennes tröja, i mjölkkylen, bland potatisarna, på mina byxor eller varför inte i pannan. Ett ställe lika bra som något annat.

Jag älskar affärer som har frukt till barnen som de får äta i butiken. Just denna gång så fanns det inget som föll henne i smaken och hon talade med bestämd ton om för mig att "Det är tomt i min mage!"

Jag skyndade mig att avsluta shoppingen så fort som möjligt så vi kunde åka hem och äta middag.

Då det var fredag och dags för fredagsmys så blev det även en påse ostbågar.

Bell tittar på mig när jag plockar ner ostbågarna från hyllan, scannar av dem och lägger dem i plastpåsen bland den andra maten. När hon förstår att ostbågarna lades undan utbrister hon igen, denna gång menande "Det är TOOOOOMT i min mage!"

xx


Kommentera här: