Vems skola är det...?

Igår umgicks vi hela familjen på restaurang. Det blev lite sent för Bellis så hon fick sovmorgon eftersom jag började lite senare idag och stängde på kvällen. När hon vaknade märkte jag att hon var på ett strålande humör (läs vaknade inte bara på fel sida av sängen, utan typ under!) så jag ringde dagis och meddelade att hon fick ta det lugnt på morgonen och sedan följa med mig till jobbet.
 
Hon och barnen har haft en underbar dag. De har bollat, lekt med ballong, målat, tittat på film, myst.. - You name it!
 
När sista barnet gått så går vi in på expeditionen för att kolla om någon är kvar där. Vi hittar rektor Pia som Bell börjar leka tittut med. Hon berättar också att hon är två år och visar stolt upp tre fingrar när hon talar om att hon fyller tre år snart. Hon avslutar leken med att sittandes på golvet snurra på rumpan. Samtidigt som hon snurrar upprepar hon om och om igen i snurrarna "Jag snurrar på mammas skola." Jag snurrar på mammas skola."
 
Rektorn tittar på mig, blinkar med ena ögat och säger "Och jag som trodde det var min skola."  ;)
 
xx
1 Cecilia :

skriven

Hej!
Jag var med i början på december 2009...
Jag googlade mig själv på skoj ikväll (ja, lite ego-tid nu när barnen sover sött...). Hamnade i din blogg och läste så fina ord om mig själv! Blev nyfiken på hur det gick sen så jag letade mig fram i bloggen. Och vet du vad? Er fina dotter föddes på min bröllopsdag!
Stort grattis så här lite sent och ha det fortsatt bra!!
// Cecilia Ålsjö

Svar: Hej Cecilia.Vad roligt att du fick se skatten som kom från det lilla ägget =)
Och tänk att hon föddes på er bröllopsdag, som att cirkeln slöts liksom.
Tack för grattishälsningen.
Kram från oss och tack för att du var en del av processen.
Veronica

Kommentera här: