Glassbilen

Det är lördagsmorgon och vi går mest och småmyser när vi plötsligt hör en trudelutt spelas på gatan utanför huset. 

Mamma, glassbilen! skriker Bell och springer mot dörren. Mamma skynda dig vi måste handla glass. Men har vi inte redan glass i frysen försöker jag. 

Joooo, fast bara några, svarar hon och sätter upp två fingrar i luften. 

Jag slänger på mig en klänning som hänger över en stol på vägen snappar jag åt mig en badrock till henne. Vi måste ta på dig denna, du är ju nakenfis. När vi öppnar dörren ser vi bara bakdörrarna på glassbilen som rullar iväg. 

Jag tyckte det var rätt skönt men när jag vänder mig till Bell så ser jag hur oerhört besviken hon blir. 

Älskling om du går och tar på dig kläder så sätter vi oss vi vägkanten och väntar på glassbilen. Ja! Tack mamma!

Sagt och gjort, vi satte oss på en filt vid vägen och väntade. När glassbilen dyker upp så ställer sig Bell upp sätter upp handen som ett stopptecken. (Hihihi....) Med lyckat resultat så stannar glassbilen och Bell stegar fram och tittar på den stora bilden av alla produkter. 

Jag vill ha isglass. Den vill jag ha! säger hon och pekar på en isglass i plastskal. Vad snabb du är. Vi vill ha Doraglassen, säger jag till glassmannen.

Nej mamma. Den, säger hon och pekar på glassen bredvid. Den vill jag ha. Klart du ska ha Ninja Turtles :)

Hon går lyckligt hem och har en morgonmysstund med en barnfilm. 
xx



Kommentera här: