Julen 2011

Jag skulle kunna skriva så mycket om tankar, funderingar och förväntningar kring denna jul. Som att jag längtade efter att få se Isabels min när hon för första gången får se julgranen tindra. Hur hon skulle reagera när hon får en massa paket och hur hon skulle glädjas åt att få äta choklad.

Då hon inte längre tycker om barnmat men ännu inte riktigt har accepterat "vuxenmat" till fullo så var jag spänd på om hon skulle gilla julmat där det faktiskt finns en uppsjö av olika alternativ och smaker.

Jag skulle kunna skriva om min längtan efter mamma, eller om besvikelsen kring försöket med det sista ägget som inte blev av på grund av utebliven mens.

Men för tillfället väljer jag att med bilder beskriva vår Jul.

Gott Nytt År till er alla och en riktigt god fortsättning på det nya året.

xx


Isabel började med att skriva en rejäl önskelista till tomten  =)



Sedan fortsatte vi att bygga upp julstämningen med att tillverka julklappar.
Här designar hon egna disktrasor.



Jag fick en idé om hur jag och Bell skulle måla en tavla med hjälp av hennes kroppsdelar. Både hon och jag skrattade högt i detta arbete. Det var otroligt roligt!
Det blev även väldigt kladdigt så jag begränsade det hela till tre kroppsdelar.
När ni ser fotot på tavlan lite längre ner så får ni gissa vilka  ;)



Det är svårt att skapa julstämning när det set ut så här utanför fönstret =)



Men när hon på morgonen, dan före dan, fick se julgranen och blev kär i den så infann sig julstämningen. (Hon skulle pussa och gosa med både kulor och grenar.)



Julaftonsmorgon började med fika och julklappsöppning.
Bell var på G!



Pappa John älskade sin julklapp från Bell! ♥



Farmor & farfar blev lika förälskade in sin ♥



Vi firade julen hos moster & morbror, där vi även hann med ett julbad.
Jag får känslan av att pappa John stöper ljus  ;)



Isabel njuter av julen och passar på ett mysa med både mamma & pappa. 



Ibland är man lite sötare än vanligt ♥

Kommentera här: