Morsdag

Nu har jag också fått uppleva denna dag. Morsdag. Mooooorsdag. Vilken känsla, jag menar, tänk att jag är någons mor. Isabel mamma. Ofattbart. Underbart!

Denna dag som fått så många mammor att fälla en tår eller två när deras små gjort den mest härliga men oätliga frukost, plockat blommor med alldeles för små stjälkar som ändå bildar en vacker bukett eller kommer med ett skrynkligt papper med något obegripligt klotter på. Detta klotter som i mammornas ögon är det vackraste konstverket av alla. Dessa upplevelser ser jag fram emot om något/några år.

Min morsdag firades med sovmorgon (!!!), uppdukad frukost av pappa John och sedan vidare till hemlig destination för att åtnjuta lunch. Lunchen var i Uppsala på vackra Eklundshof tillsammans med farmor och farfar.

Tack pappa och farfar för firandet av mig och farmor ♥




Stolt farfar med barnbarnet Isabel ♥


Myser i trädgården innan lunchen


Pappa John ♥


Flaggan uppe till alla mammors ära =)


Grattis finaste mamma/farmor på morsdag ♥


Jag myser när jag ser farfar busa med Bell ♥


"Det finaste man har sätter man på bordet" sa alltid min farmor.
Ser att Bells farfar resonerar lika  =)


Kiiiiiiiiiiillekill!


Förrätten. Mmmmm....



Varmrätten bestod av buffé. Man kunde välja kött eller fisk. Jag valde båda! =)


Jag är ingen tårttjej men oj så god denna lilla prinsesstårta var!


Det tyckte Bell också  =)


"Få se Bell, vad äter du?"


Snabb som en vessla och med armar som en orangutang har hon lyckats
norpa åt sig en ros. John och jag är inte riktigt vana vid detta fenomen än  =)


Tack allihop för en härlig första morsdag! ♥♥♥
xxx
1 tovalisa:

skriven

Oj, vilken fantastisk känsla det måste vara. Det är härligt att läsa om lyckade äd-försök, det hjälper mig själv att hålla kampviljan uppe efter flera misslyckanden. Grattis i lååångt efterskott!

2 Veronica:

skriven

Bättre sent än aldrig Tovalisa! Tack.

Jag önskar dig av hela mitt hjärta lycka till.



xx

Kommentera här: