Bacillskräck

Sedan jag var liten har jag haft bacillskräck. Jag har inte kunnat äta med någon annans bestick eller äta upp något från någon annans tallrik, inte dricka ur samma burk som någon annan, inte smaka på någons glass eller att någon får smaka på min, Gud förbjude!

Det har blivit bättre med åren. Nu kan jag dricka ur samma dricka, beroende lite på vem det är, och sådana saker. Men efter jag tvättat händerna när jag kissat på en offentlig toalett tar jag inte i några handtag. Jag använder papperhanduk eller trycker ner handtag med armbågen. Fast det beror inte så mycket längre på bacillskräck, det handlar idag mer om att jag vet hur lätt förkylningar och magsjukor smittar på t.ex. dörrhandtag.

Det samma gäller på skolan jag jobbar. Speciellt i magsjuketider, då öpnnar jag alla dörrar med armbågen. Detta går helt automatiskt, det är inget jag tänker på eller anstränger mig för. Jag antar att barnen i mina klasser har de mest rena händerna på skolan och har minst antal frånvarodagar i magsjuka per år. Hihihih... Drillade stackare  =)

Nu till poängen med detta inlägg. Jag har alltid tyckt det ser superläbbigt ut när mammor och pappor äter upp en liten halväten geggig gurkbit eller kakhalva. Bläää... Eller när de är ute och ger barnet mat där det kanske inte finns varken vatten eller papper och drar av lite gröt från hakan och stoppar i munnen. Urk.

När jag kommenterat detta för mina kompisar, frågat hur de kan, får jag alltid svaret: -Veronica, det är annorlunda när det är ditt eget barn. Yeah right!

Nu sitter jag där med skägget i brevlådan och äter upp en äppelbit som blev över, slickar av en sked med katrinplommonpuré när vi sitter i bilen och jag njuter av varje dregglig päronsgrötspuss! ♥



1 Cissa:

skriven

Visst är det häftigt hur saker man tyckte var skitknepigt innan man fick barn, helt plötsligt ter sig fullt normalt! ;-)



Kramar till er alla!

2 Helena:

skriven

Det ÄR verkligen en annan sak med sitt eget barn! De har kräkts på dig, bajsat o kissat på dig...herregud, lite saliv o snor bara hänger med på köpet ;-) Puss

3 Jeane:

skriven

Hej!



Hittade hit för ett par dagar sedan och igår kväll sträckläste jag hela din blogg från början till slut. Har själv genomgått 5 IVF:er och är förmodligen klar för ÄD med en släkting som donator. Jag är några år yngre än dig men på gränsen för ÄD ändå. Om det blir som vi kommer vi att starta behandling vid samma klinik som er till hösten.



Din dotter är fantastiskt söt och jag blir alldeles lycklig av allt du delar med dig av. Jag har många tankar och funderingar fram och tillbaka, en del tankar som jag anar att du aldrig hade tid att ha vilket är mycket intressant för mig. Vill tacka dig för din fina blogg och för det det hopp du genom denna givit mig.



Jag kommer att gå in hit om och om igen.



Fortsatt lycka till dig och stor kram!

Jeane

4 Veronica:

skriven

Ni har så rätt båda två.

Puss på er! =)

xx

5 Veronica:

skriven

Hej Jeane



Vad roligt att du gillar bloggen.

Jag önskar all lycka till er.

Du får gärna ställa alla frågor du har, jag har förmodligen tänkt dem alla =)



Kram V

6 Moa:

skriven

Vill bara påpeka att Isabel är det finaste barnet jag någonsin har sett !

7 Veronica:

skriven

Moa gulle dig. Bell loves you too! <3 <3 <3

Kommentera här: