Tidig morgon

Klockan är nu 05.46, vi började 04.36, och vi har nu ammat, bytt blöja och har försökt somna om. Efter snart 4 veckor har inga direkta rutiner infunnit sig. Hon ändrar sig konstant för varje vecka hur hon vill ha saker. Vad jag inte kan förstå är hur ett så litet barn kan veta med bestämdhet HUR hon vill ha saker och ting.

Just nu vill/kan hon absolut inte somna om det är ljust. Tidigare har hon kunnat somna i min famn i soffan men nu måste vi gå in i sovrummet där rullgardinen är ordentligt nerdragen. Snacka om att äpplet inte faller långt från trädet. Jag kan inte sova om det bara faller in en liten strimma ljus från ett fönster. Måste ha en kudde, t-shirt eller liknande över ögonen då.

Man måste också vara snabb i svängarna och läsa av tecken när hon börjar bli trött. Detta är inte det enklaste kan jag säga för från att ha varit superglad och legat och pratat med mig så på en sekund är hon supertrött. Och OM hon hunnit bli det och mamma inte hunnit med att se det så är det "skitarg-knappen" som slagit på och då är det näst intill omöjligt att få henne att somna.

Jag har nu, efter 43år, i alla fall lärt mig och förstått innebörden av ordet kärt besvär

Ska nu passa på att ta mig en dusch när pappa och dotter ännu sover (Ja, hon har somnat!) och sedan försöka sno åt mig en timme med sömn innan John åker till jobbet.

xxx

Kommentera här: