Date med doktorn på BVC

Nu har Isabell träffat doktorn på BVC för första gången. Vi åkte dit i god tid så hon skulle hinna både äta och sova klart. Man måste ju vara pigg och glad när man träffar farbror doktorn.

Först vägde och mätte Bea henne. Hon vägde 5300g sist och hade bara gått upp 80g sedan sist. Hmmm... Inget att oroa sig för men de ville ju att hon ska gå upp mer till nästa gång. Hon undrade om jag märkt att hon vill äta oftare eller om hon är mer ledsen. Jag köpte faktisk mjölkersätning i helgen för jag tyckte att hon inte verkade helt nöjd. Bea sa att hon förmodligen är inne i en tillväxtfas. Jag blev rekommenderad att amma henne varannan timme och om hon verkar vilja ha mer så ska vi också ge lite ersättning nu och då. Nytt besök bokat till nästa fredag.

Sedan var det doktorns tur. Han höll upp henne och kände på henne. Klämde lite på magen och sa att hon verkar vara väldigt med, duktigt. "Hon är till och med observant på vad jag har i bröstfickan. Det är inte vanligt på så små barn" (Oj vad jag sög i mig det berömmet. Nu växte en stolt mamma minst ett par centimeter.)

Sedan kollade han:
Huvudet - Check!
Stadigheten i nacken - Check!
Ryggraden - Check!
Höfterna - Check!
Hjärtat - Check!
Reflexer under fötterna - Check!
Snippan - Check!

Och sist men inte minst kollade han om hon kunde le. Han lutade sig lite över henne och tittade henne i ögonen. Hon tittade tillbaka, men rörde inte en min. "Hon brukar le?" Absolut, men du får ju flirta lite med henne. Man kan väl inte le åt vem som helst, svarade jag lite retfullt.

Doktorn lutade sig då ännu lite närmare henne och pratade till henne med lite larvig röst. Leende - CHECK!

Puss min älskling, det gjorde du bra! ♥




Kommentera här: