Svar på odling i näsan

Jag ringde nu på morgonen till vårdcentralen för att höra om provsvaret från odlingen de tog i onsdags hade kommit. Det hade det och provsvaret var negativt. Åhhh så skönt det var att höra att det inte var någon svininfluensa! Nu väntar jag på att doktorn ska ringa tillbaka så får vi se om det finns något som är klass A som hon kan ge mig.

Jag var hos henne  för en vecka sedan också för att få något mot hostan så jag kan sova lite på nätterna. Då fick jag, trot eller ej, Cocillana. Jag har alltid trott att den är superstark och full av morfin. Men den är klass A. Det kändes inte helt okey när jag efter några dagar vågade prova. Kände att jag måste prova så jag fick sova. Det hjälpte inte ett skvatt så jag har inte tagit det något mer. (Lika bra det)

Jag har nu hostat i två veckor och jag börjar känna det rejält i kroppen. Känner mig ledsen och låg, förmodligen för att jag är så otroligt trött. Men igår fick jag upp energin lite då vi fick se rackarungen!   =)

Förövrigt är illamåendet mycket bättre. Jag mår illa nästan bara på mornarna och när jag inte ätit på ett tag. Det brukar gå över direkt om jag äter något. Däremot är jag fortfarande känslig för dofter. Speciellt doftljus och matos. Bläää!

Doktorn rekommenderade, förra gången vi pratades vid, att dricka blockchoklad i varm mjölk. Det ska jag nu ta och göra.

Kram

Kommentera här: