Här är medicinen...

... jag tar varje dag för att hjälpa min kropp i behandlingen.

De små pillren är Progynon. De tillför kroppen östrogen. En på morgonen och två på kvällen. (Kommer minska antalet nu i vecka 7 till två stycken per dag.)

De 3 vita förpackningarna med slidvagitorier är Progesteron. De behövs för att hjälpa slemhinnan att ta emot och behålla ägget. Dem tar jag tre stycken per dag. Morgon, middag och kväll.


De två större tabletterna är vitaminer som innehåller folsyra, 400mg. Folsyra är viktigt att äta när man försöker bli gravid, för att få effekt helst en månad innan, och 12 veckor in i graviditeten. Detta minskar risken för barnet att få ryggmärgsbrock. Efter vecka 12 har folsyra ingen effekt mot ryggmärgsbrock. Däremot är det viktigt att få i sig folsyra under hela graviditeten, gärna via mat som är rik på det. Det behövs för fostrets utveckling och mammans blodbildning.

xx

1 Camilla:

skriven

Jäklans massa piller. Men helt klart värt det!!

Tur att du har så snygga naglar =) Grattis och hoppas allt går hela vägen för er. Det är ni värda! Kramar <3

2 Mia:

skriven

Hej! Vad fina bilderna var, jag blir alldeles varm i hjärtat! Har läst bak en del i bloggen och läst om hur ni har kämpat. Jag håller tummarna för pyret i magen!

Kram/ Mia (från den gamla goda ILU-tiden :)

3 Karin:

skriven

Jag som inte läser nååågra bloggar..kan visst inte låta bli och jag blir vettskrämd, trots min goa' magkänsla. skönt att du är hemma lite.. tror lugn är viktigt, särskilt när du känner sån oro mellan varven... Heja Heja! =)å en kram.

Kommentera här: