Lucia

Vi går igenom första årets alla "första gången" och denna gång var det dags för lucia. Bell och jag åkte till hennes farmor och farfar och hon var tärna med vit lång dräkt och glitter i håret, eller snarare på huvudet då det än så länge inte finns så mycket hår på det lilla huvudet.

Vi åt lunch hemma hos dem och skulle senare ta oss ner till Universitetsaulan för att lyssna på lite julmusik. När vi kom dit var det så mycket folk att man inte ens kom in genom dörrarna. Vi gick och fikade  i Saluhallen istället och farfar kom med förslaget att vi skulle prova nästa ställe som denna afton skulle ha julkonsert, nämligen Uppsala Domkyrka. Vi kom i god tid och satte oss så jag lätt kunde gå ut om Isabell blev skrämd av orgeln eller helt enkelt bara lessnade. Men hon var på strålande humör och låg länge i farfars armar och bara lyssnade och filosoferade. Hon blev inte rädd för kören som klämde i, det är ju rätt bra akustik i Domkyrkan och orgel, som vi råkade hamna precis bredvid, reagerade hon inte alls på.

Hon var jättetrött så farfar gick med henne en sväng i förhoppningen att hon kanske skulle somna. Han gick förbi kören, längst in i kyrkan. Farmor och jag hörde hur hon vid några tillfällen var lite missnöjd, men det var så långt borta och svagt att det inte störde alls. Efter ett tag hörde jag hur hon ändrade tonläge, blev mer arg, och jag smög iväg mot bakre delen av kyrkan i riktning mot ljudet. Jag smög det tystaste jag kunde för just då pratade prästen så alla i hela kyrkan var alldeles tysta. Jag närmade mig slutet när jag plötsligt snubblar över en tung tjock metallring i golvet och det skakar till ordentligt och bångar. Jag vänder mig om att tittar på farmor som hoppar till och sedan får en fnitterattack. Jag skämdes så jag höll på att dö och sprang sista biten runt hörnet fram till farfar och Bell.

Så man kan säga att Isabell skötte sig, det var hennes mamma som störde  ;)
Men förutom det lilla missödet var det en supermysig lucia för oss, synd att inte pappa kunde vara med.



"Lusse lelle, lusse lelle. 11 näääätter före jul!" 



1 London Tessan:

skriven

Världens gladaste lilla lucia. <3 <3

Kram på er!

Kommentera här: