Julafton

Tänk att för precis ett år sedan slutade julen abrupt vid 20-tiden. Vi hade ätit och öppnat julklappar, jag hade mått lite si så där hela eftermiddagen och kvällen. Hade ont i magen till och från. Efter julklappsöppningen gick jag på toaletten för att kissa. När jag drog ner trosorna för att sätta mig såg jag att hela trosan var full av blod. Jag minns hur jag stelande till. På en hundradels sekund fick jag en oerhörd huvudvärk och jag kände hur det dunkade i mina öron. Jag minns det så väl.

Jag ringde direkt till Akademiska sjukhuset och fick svaret att det inte fanns några läkare på plats förrän veckan efter nyår. Fanns inte en möjlighet att jag kunde vänta så länge med att få se om det var något hjärta som pickade där inne. Jag ringde min gynekolog så fort juleländet var över och bokade en tid! Dagarna fram till UL var fruktansvärda. Hade jag mist båda äggen eller satt ett kvar? Jag grät många många tårar de följande dagarna. Jag grät öppet inför familj och vänner och när jag kände att jag borde sluta gråta så grät jag i smyg.

Idag är det julaftonskväll igen, 365 dagar senare, och här sitter jag med en underbar dotter i min famn. Hon gnäller, gnyr, gråter och skriker om vart annat. Hon vill helt enkelt inte sova. Men vad gör väl det, det viktiga är att hon är här. ♥♥♥

God Jul mammas och pappas hjärtgull

Kommentera här: