Väntar och väntar...

Imorse kl. 8.00 var vi på Akademiska och träffade doktor Axelsson. Han kom ut i väntrummet och sa frågande - "Har vi Veronica här...?" Japp, vi är här!  Ja, man vet ju aldrig, sa han. =D

Han gjorde UL och tittade på hjärtslagen, flödet i navelsträngen och hur mycket fostervatten det finns. Han talade om att det ska vara minst 2cm fostervatten i "den här fickan" och du har 4,2cm så det ser jättebra ut. Han undrade vidare om rörelseverksamheten var som tidigare. (Hon brukar alltid vara sjövild när vi är där och nu rörde hon inte en fena) Ja, hon har sin mest aktiva tid på kvällar och nätter. Nu på morgonen vid den här tiden sover hon och brukar vakna runt 9 - 9.30. "Ja, men då så, då är jag nöjd", sa han och stängde ner apparaten.

Jag tycker det är skönt att de har sådan koll, att de till och med frågar om det menar jag  =D

Vi ska tillbaka på fredag den 3 september för ytterliggare en koll. Då kommer det vara en ny läkare för Axelsson är inte tillbaka förrän den 13 september. "Och då får du INTE vara gravid fortfarande!" sa han. Hihihih...

Pappa John och jag lekar och larvar oss fortfarande med coola födelsedatum. Idag är ett okey - 100830. Jag tycker 100901 är helt okey också. Men pappa har nu hittat datumet han vill ha - 100908.

Bevare mig väl! Det är ju jääääättelångt dit!!   ;)

xxx

1 Cissa:

skriven

100905 tycker vi är ett bra datum. Dels blir det samma siffror som Theos fast omvänt, 051009 o ffa är det Labbes födelsedag! ;-)

Men vi hoppas ju på att hon blir en 08! :-D



Kramar i mängder!

2 Linda:

skriven

Ja se bara till att klämma ut cookie innan eller efter 100905 ;p

3 Veronica:

skriven

Cissa och Linda:

Jag ska försöka att hålla igen den 5 september (Labbe, Jesper och Henric) och den 6e (Karin)och den 7e!(Patrik)Sedan kommer ett gäng till, inklusive mig själv men det är senare och DÅ är hon ute! =D

Herre guuuud! September är ju helt galet med människor jag känner som fyller år!



Jag blev själv moster när jag fyllde 11år och har delat min födelsedag med min systerson. Ska försöka så Cookie får en egen dag =D



Kramis

Kommentera här: