Kommer amningen fungera för oss?

När jag var 32 år, år 2000, upptäckte jag en knöl i mitt vänstra bröst. Den var då 5x7cm stor och var snabbt växande. Jag fick diagnosen bröstcancer och fick behandling med cellgifter, operation och strålning väldigt snabbt och är idag friskförklarad. De opererade bort en "tårtbit" av bröstets ovansida med ett fantastiskt resultat. Kirurgen var oerhört duktig och la ner mycket tid på operationen.

Jag var/är så tacksam. Det har aldrig varit någon större skillnad på mina båda bröst med undantaget att det ena varit plattare upp till där de tog bort "tårtbiten".

Sist jag var hos min onkologläkare Henrik Lindman så frågade jag vad han trodde om möjligheten att kunna amma med mitt opererade bröst när Cookie föds. Han tror inte att oddsen är så stora. Han tittade på andra fall med liknade utgångsläge som jag och där hade några kunnat amma ett par veckor och för andra hade det inte fungerat alls.

Men om man idag ska se på skillnaden på mina bröst så ser det ut som om höger bröst kommer ha nog med mjölk för både Cookie och hela grannskapets nyfödda barn! Heeeelt galet vilken skillnad!

Det ser nästan absurt ut!  =D

Den rosa pilen visar på ärret där de tog "tårtbiten".


1 P:

skriven

2 1/2 men - 1 och ett halvt bröst

Helan och Halvan

Stor och Liten



Galet vilken skillnad. Kan bli svårt att hitta bh.

Puss

2 Lena Gravehills:

skriven

Fan minns att jag tyckte du hade de snyggaste brösten i världshistorien..De är det fortfarande fast med mjölk i Kram till er

3 Veronica:

skriven

Hihihihi... Tack gumman.

Ja, just nu är det ena megafyllt med mjölk och ser sort och härligt ut! =)



Kramis

Kommentera här: